+48 788 47 46 45
+48 788 47 46 45
Zdrowe jedzenie

 

 

 

 

Pigwa

Owoce pigwy są bogatym źródłem substancji, które korzystnie działają na nasz organizm. Są to m.in.: cukry, kwasy organiczne (jabłkowy, cytrynowy, winowy), garbniki, pektyny, węglowodany, związki mineralne (żelazo, miedź), witamina C, prowitamina A oraz witamin z grupy B 

Pigwa

Owoce pigwy są bogatym źródłem substancji, które korzystnie działają na nasz organizm. Są to m.in.: cukry, kwasy organiczne (jabłkowy, cytrynowy, winowy), garbniki, pektyny, węglowodany, związki mineralne (żelazo, miedź), witamina C, prowitamina A oraz witamin z grupy B 

Owoce są pomocne przy gruźlicy, działają leczniczo przy stanach zapalnych przewodu pokarmowego, a także przy przeziębieniach z kaszlem i zapaleniem dróg oddechowych. Owoce pigwy ponadto wzmacniają apetyt i dobrze działają na wątrobę.

Sok z owoców pigwy
Umyj bardzo dojrzałe owoce pigwy i otrzyj z meszku. Podziel na ćwiatki i usuń gniazda nasienne. Następnie pokrój na kawałki i zasyp cukrem. Pozostaw na kilka godzin. 

Uwaga! Jeżeli sok nie będzie spożywany od razu, to należy go zagotować, odcedzić i przelać do butelki. Chłodzić w pozycji do góry dnem i przechowywać w chłodnym i ciemnym miejscu.

Śliwka
Śliwka jest niedocenianym owocem, tymczasem wyróżnia się niezwykłym bogactwem witamin i minerałów, które znajdziemy nie tylko w świeżych, ale i suszonych owocach. 

Śliwka zawiera wiele składników i witamin, które dbają o nasze zdrowie – witaminy A, C, E, B6, K, potas, wapń, żelazo, fosfor, magnez, błonnik. Dieta bogata w śliwki działa również przeciwmiażdżycowo, hamując wchłanianie cholesterolu, a dzięki zawartości magnezu i witaminy B6 korzystnie oddziałuje na układ nerwowy

Powidła śliwkowe
Z umytych i osuszonych śliwek usunąć pestki. Zasypać cukrem, dodać ocet. Wymieszać i odstawić na 12 godzin. Gotować na małym ogniu bez przykrycia do uzyskania pożądanej konsystencji. Przełożyć do słoików i pasteryzować około 10 minut. 

Uwaga! Nie mieszać, bo inaczej powidła ślliwkowe przywrą do garnka i się przypalą.

Szparagi
Szparagi są skarbnicą witamin i składników mineralnych. Zapobiegają powstawaniu nowotworów,wspomagają kobiety karmiące piersią i odchudzają 

Szparagi białe, zielone i fioletowe są pędami tego samego gatunku, a ich odmienna barwa wynika z różnego sposobu uprawy.
Szaragi zawieraja kwas foliowy, witaminy C i E, beta-karoten, wapń, potas, fosfor oraz błonnik.



Jak przygotować szparagi
Najlepiej smakują gotowane w wodzie lub na parze, podane bez dodatków – są wtedy chrupiące i soczyste.